hatikering&co

hatikering&co

Followers

Wednesday, September 29, 2010

menjaga hubungan..??? bagaimana..???


Hubungan adalah penting bagi setiap orang atau anda sedang mencari hubungan yang baik dengan seseorang yang mengurus tentang anda dan mengerti anda.
Dalam hubungan setiap tahap penting kerana membolehkan anda untuk mempelajari lebih lanjut tentang pasangan anda dan mengesahkan perasaan anda terhadap hubungan dengan mereka.
  • Maafkan dan Lupakan: Dalam kapal hubungan anda jika ada hal-hal yang salah kemudian belajar untuk memaafkan pasangan anda. Sila tidak pernah menunjukkan bahawa anda benar dan juga tidak menyalahkan pasangan anda. Cuba untuk melupakan kesalahan, benar-benar lupa. Cuba menantikan esok peduli.
Fikirkan Jangka Panjang: Setiap hal yang penting dalam hidup anda seperti ahli keluarga anda, pasangan anda, anak-anak dan rakan-rakan anda. Tapi bagaimana untuk menjaga hubungan jangka panjang tanpa menyakiti tubuh apapun. Jika anda berfikir bahawa anda perlu menjaga hubungan jangka panjang dengan siapa pun kemudian melibatkan diri dengan mereka. Mengerti dia atau dia dan cuba untuk terlibat dengan mereka.
  • Mempercayai: Menjaga hubungan jangka panjang adalah penting untuk anda, tetapi kepercayaan kapal anda hubungan memainkan peranan penting. Tanpa ada kepercayaan membina hubungan yang kuat dan baik.
Resolusi Konflik: Setiap kali anda membuat segala jenis kesalahan sukar bagi anda untuk minta maaf. Sebuah hujah adalah untuk membuat jauh antara anda dan pasangan anda. Cuba menyelesaikan konflik anda dan penting untuk mencari resolusi cepat.
  • Komunikasi: Komunikasi merupakan kunci penting dalam setiap diajukan. Komunikasi yang baik menyelesaikan masalah konflik anda, orang lain memahami anda.komunikasi yang baik anda akan menunjukkan bahawa apa yang anda fikirkan tentang pasangan.
    •  


Saling menyokong:
Setiap orang perlu saling menyokong. Untuk saling menyokong anda harus berkongsi setiap berfikir dengan rakan. Cobalah untuk menunjukkan bahawa anda percaya pada dia.
  • Jadi pendengar yang baik: Cuba memahami pasangan anda dan dengarkan pasangan anda dan menyelesaikan masalah konflik anda kerana komunikasi yang berkesan memerlukan kemahuan di kedua-dua belah pihak untuk memahami satu sama lain.

No comments:

Post a Comment