hatikering&co

hatikering&co

Followers

Saturday, October 30, 2010

pengalaman bernilai RM79

Dikisahkan oleh seorng sahabat,.. story ini berlaku pada suatu tempat bergelar bandaraya. kisah ini mengisahkan apabila 2 oeang sahabat ini pergi membeli-belah barang keperluan dapur dan juga diri. pilih punya pilih, ambil ape yang dikehendaki and then bayar la. tet.. RM79.20 sen dik.. kate akak kaunter tu. dia pon bayar la. and then berangkat la deorang... pastuh, nak dijadikan cerita, 2 sahabat ni pun pergi pula ke TM point untuk bayar bil yang dah 3 bulan tertunggak.

sampai aje kat TM point tu, mamat A pon parking la moto sebelah je ngan TM tu. ade la kira-kira 20 meter ngan pintu TM tu. boleh nampak je motor dari dalam pejabat tu..


A : pejabat kosong macam xde org je. barang ni nak tinggal ke nak bawak sekali ni?? (tanya A kepada B sambil                              
     menunjukkan pada raga motor yang sarat dengan barang yang dibeli td)
B : Tak payah la kot, sekejap je nie.
A : ok lah. jom..

dieorng pom terus berlalu meninggalkan barang-barang yang dibeli tadi dalam raga motor tu tanpa syak wasangka lagi.. 2 sahabat tadi pom terus melangkah kedalam pejabat tadi dengan jayanya.
tut tap. tut tap.. 20 minit selapas itu, selesai sume kerja dalam pejabat tu.. 2 sahabat ni pom keluar la, niat nk terus balik la nie., tibe-tibe...

B : mane barang kite....????
A : eh... mane..???
B : tadi ade orang ke kat sini....
A : (@#$%$^&%^&%^^%*^*)
B : tadi ade la nampak pak cik naik beskal kat sini, tapi jaoh dari moto asenye..
A : emm,,, melepas.. xde rezki la tu maksudnye... (menyesal..)..
     jadi, gane kite nie.?? nak wat nape..??
B : x tau nak kate la.. balik jela..

2 jejaka ni hanya mampu pasrah ajelah.. nasi da jadi bubur.. kalo bubur pom bole makan jugak, nie??? kosong. finish.. xde ape.. kosong...
-tamat-

P/s : moral of da story.. usung lah barang anda kemana yang anda pergi walopom sekejap. jangan sangke air yang tenang takde buaye.. terima la ini semua sebagai pengalaman y tak pernah dijual di mana2 kedai atau restoran pun.jumlah RM79 itu tak setimpal mana dengan pengalaman yang itu..... mekaseh..

credit to myFRIEND....
mr.SmiLe_(",)

2 comments: