hatikering&co

hatikering&co

Followers

Wednesday, December 15, 2010

creative freedom

Kawan, membawa satu maksud yang besar. Terkenangkan budak yang nakal, budak yang rajin belajar, pertama kali didenda oleh cikgu, dan banyak lagi peristiwa gembira yang berlaku masa zaman sekolah dulu. Bila dah dewasa, banyak benda yang kita lalui masa kecik akan hilang dan masalah pulak akan bertambah. Kawan dah merantau jauh, ada yang berpindah ke luar Negara untuk belajar, belajar demi masa depan. Kenkadang ada masanya kita akan terkenangkan kengkawan yang dah lama kita tak jumpa. Mungkin keadaan dah berbeza tapi, apa yang telah kita lalui akan sentiasa menjadi memori, memori yang paling indah. Akan menjadi sejarah yang akan selalu kita ingat, kita akan kenang buat selamanya. Tak kira kenangan manis, pahit, atau tawar, ia tetap memberi seribu satu makna dan cerita yang tersendiri. Itulah yang akan membuat kita tersenyum sendirian.
                Aku nak mencari kegembiraan, kebahagiaan, dan masa depan sendiri. Dialah yang memberi segala ni pada aku. Dialah yang buat aku faham, beri aku jawapan kepada kehidupan ini. Dialah Maha Pencipta yang selalu melindungi aku. Jadi, kenapa aku nak lari dari Dia lagi?
MASA,.. menyebabkan kehidupan aku banyak berubah. Segalanya disebabkan kau. Nanpaknya kehidupan ini perlu ada sikap saling menghargai antara satu sama lain. Kehidupan penuh kesusahan dan kesengsaraan, semuanya cabaran belaka, jangan cepat berputus asa terhadap impian sendiri, pasti akan ada kegembiraan dan kebahagiaan nanti. Kalau dah tahu matlamat, berusahalah untuk mencapainya, jangan berhenti mengejarnya…
Jadi, manusia tak semestinya kena ikut jalan atau kata orang lain. Yang penting adalah perasaan sendiri. Mungkin hari ini bernasib malang. Tapi, jangan sesekali putus asa untuk hari esok. Nakkan esok yang lebih menarik?? Kita sendirilah kene berusaha untuk terus hidup. Kita bukan hidup untuk orang lain, Segalanya untuk diri kita sendiri.
TERIMA KASIH SAHABAT...
kerna membuat hidupku lebih bermakna.
Sekarang, aku dapat rasakan yang senyuman aku ini …. Memang betul-betul ikhlas.

......DANKE......
mR.smiLe_(",)

2 comments:

  1. karangan bdak drjah 1 ke nihh???ahahaha

    ReplyDelete
  2. anda ditag!!!
    http://dayahnanoha.blogspot.com/2010/12/tagtaggingtaggertagged.html

    ReplyDelete