hatikering&co

hatikering&co

Followers

Sunday, January 9, 2011

benarkah akaun facebook akan ditutup..???

heboh diperkatakan sekarang bahawa akaun facebook atau lebih digemari dengan name komersialnya diantara kawan-kawan aku dengan panggilan mukabuku akan ditutup. daripada sumber yang aku dengar dan baca daripada laman web http://weeklyworldnews.com/headlines/27321/facebook-will-end-on-march-15th/ menyatakan bahawa akaun mukabuku ini akan ditutup pada 15 mac 2010 ini.


Menurut laman web tersebut, dikatakan bahawa pemilik laman sosial ini mengalami masalah tekanan yang tinggi dan mendapat banyak ancaman daripada pihak luar. dikatakan lagi bahawa beliau ingin menutup segala kemarahan orang ramai terhadap dirinya yang hadir akibat daripada laman sosial ini. 
dia juga menyatakan bahawa dengan penutupan akaun iniakan menjadikan kehidupan kita lebih baik. kita akan menjumpai kawan yang sebenar jika dibandingkan dengan kawan maya dan hanya hadir di dalam mukabuku ini sahaja.
Jadi, beliau menyuruh para penguna facebook untuk menganbil balik segala apa yang pernah dimuat naik kedalam laman sosial tersebut sebelum tarikh penutupan tersebut. 
tapi, sejauh mane kebenaran berita ini? inilah yang kita tak tahu. adakah ia sekadar dakyah-dakyah pihak ataupun sekadar berita palsu? jadi, kita bersama pastikannya pada 15 Mac ini. sekian.


No comments:

Post a Comment